رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز

آل شيخ يسخر من رمضان والشحات.. ويهاجم الخطيب: آخرك تزرع فجل!

الكابتن

روى تركي آل شيخ، مالك نادي بيراميدز، قصة من تأليفه، منذ قليل عبر مواقع التواصل الاجتماعي لمتابعيه، تلخص ما حدث من كواليس في صفقة عبدالله السعيد، وتبعات الواقعة على النادي الأهلي وفريقه، الذي ودع إفريقيا على يد صن داونز، وأضاع صدارة الدوري بسبب هزيمة بيراميدز الأخيرة.

وقال آل شيخ، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: «كان فيه نادي عنده نجم "سعيد" وطلب بعد انتهاء عقده 10 جنيه فرفضت الإدارة بحجة أن لديهم سقف للتعاقدات لا يجوز تخطيه" في إشارة إلى عبدالله السعيد والنادي الأهلي.

ووواصل السرد: "وبمساعدة شخص ما- مش أنا طبعًا- قالوله تعالى وقع وخد الـ10 جنيه، وبعد توقيعه بساعات قالوله رجعنا في كلامنا مش عايزينك».

وتابع: «بعد اللاعب ما مشي بشهور جابوا لاعب مش في المنتخب بـ15 جنيه» في إشارة لحسين الشحات، مضيفًا: «وبعدها جابوا لاعب 6 شهور بـ20 جنيه» في إشارة لصفقة استعارة رمضان صبحي من هدرسفيلد تاون الإنجليزي لمدة نصف موسم.

واختتم: « والدنيا تلف واللاعب اللي سابوه يهزمهم مرتين.. ده مش سيستم وإدارة ده بيزرع فجل- طبعًا أنا أقصد واحد بعينه-» في إشارة لرئيس القلعة الحمراء، ناهيًا كلامه بـ« اه افتكرت كان خايف إني آخذ منه اللقطة... سبت ليك اللقطة بس طلعت بدون ألوان».