رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز

ميدو: الأهلي يدفع ثمن أخطاء مسئوليه.. وشوفوا مين اللى ورطكوا

ميدو
ميدو

علق الإعلامي أحمد حسام ميدو، على مباراة الأهلي والجونة، في المباراة التي جمعت بينهما، ضمن منافسات الدوري المصري الممتاز، والتي انتهت بالتعادل السلبي.

وقال أحمد حسام ميدو، خلال تصريحات تليفزيونية، ببرنامج "ريمونتادا"، المذاع علي قناة “المحور”: "إن الأهلي اتعاقب بسبب تأجيل مباريات الدوري، من أجل المشاركة في بطولة دوري الأبطال، مشيرا إلي إن الفريق الأحمر كان من الممكن أن يكسب الجونة وهو نايم على السرير، لو كانت الماتش اتلعب في ميعاده".

وتابع: مسئولو الأهلي كانوا بيحاولوا يكونوا أذكياء، وفاكرين إن التأجيل هيفيد لكن كرروا نفس غلط الموسم الماضي، كانوا لعبوا المباريات في نفس التوقيت، لأنها كانت هتتلعب تحت ضغط بعد التأجيل.

وأكمل: الأهلي بيعيد نفس أخطاء الموسم الماضي بتوصية من نفس الأشخاص والمسئولين وبرضوخ من نفس الجهات والنتيجة نزيف نقاط كان ممكن ميخسرش النقاط دي.

وأردف: الترزي خسر الأهلي الدوري السنة اللي فاتت مع رجولة لاعيبة الزمالك، أعرفوا مين الترزي اللي بيفصل الماشتات.

وواصل: الترزي اللي بيفصل للأهلي خد مقاسكم غلط، والبدلة طلعت ضيقة عليكوا، وده حصل السنة اللي فاتت والموسم الحالي الترزي لسه بيورطكوا وعمل مقاس البدلة غلط.

واختتم: الكلام واضح شوفوا مين الترزي اللي ورط  الأهلي وكان سببا أنه يفقد نقاطت كثيرة في الدوري بعد تأجيل مبارياته.

تعادل الجونة سلبيا أمام نظيره الأهلي، دون أهداف، في المباراة التي جمعت الفريقين على استاد خالد بشارة، في لقاء مؤجل من الأسبوع التاسع، ضمن منافسات الدوري المصري الممتاز.

بهذا التعادل رفع الأهلي رصيدة للنقطة 45، محتلا المركز الثالث، بينما ارتفع رصيد الجونة عند النقطة 22 محتلا المركز الرابع عشر.