رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز

رسالة ميدو للبعثة المصرية المشاركة فى طوكيو 2020 (صور)

أحمد حسام ميدو
أحمد حسام ميدو

وجه أحمد حسام ميدو، رسائل دعم إلى البعثة الرياضة المصرية المشاركة في دورة الألعاب الأولمبية طوكيو 2020، بعد سلسلة من النتائج السلبية مؤخرا، سواء على مستوى الألعاب الفردية أو الجماعية.


وكتب ميدو، عبر حسابه الرسمي على مواقع التواصل الاجتماعي "تويتر": "لازم يكون في قانون بإجبار أي صحيفة أو منصة إعلامية رياضية بتخصيص ٣٠٪ على الأقل من مساحتها لتغطية أخبار الألعاب الأخرى".


وأضاف: "حاجات كتير لازم تتغير، لكن لازم يبقى في ناس فعلا عايزة تغير!! ليه كل واحد خايف على كرسيه ما تشتغل وتجيب ناس تغير والتاريخ هيشهدلك إنك حاولت!!.



وواصل ميدو: "عمري ما حاولت أدور على أعذار لأي رياضي، لكن فعلا المرة دي أبطالنا هم ضحية عدم وجود خطط حقيقية لصناعة أبطال أولمبيين مبنية على أسس علمية حسب طبيعة كل لعبة!!.


وأكمل:" صدقوني آخر من يلام هم هؤلاء الأبطال.. أنا بثق في عقلية كل أبطال الألعاب الأخرى كما يسميها البعض!!.


وشدد نجم الزمالك الأسبق: "أشعر بالألم تجاه كل أبطالنا اللي بيحاربوا كل الظروف علشان يشرفوا بلدهم في الاولمبياد، بينافسوا أمام أبطال معظمهم بيتصرف عليهم أضعاف ما يصرف على أبطالنا".


وأتم قائلا: "في الآخر شوية عيال تعبانة يتريقوا عليهم من ورا الكيبورد على مواقع التواصل الاجتماعي!! كل الدعم لأبطالنا مهما كانت النتائج!!.