رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
محمد الباز

سعد سمير يودع شريف إكرامي برسالة مؤثرة 

الكابتن

بعث سعد سمير، مدافع الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، رسالة وداع لشريف إكرامي حارس مرمى المارد الأحمر بعد تأكد رحيله عن القلعة الحمراء عقب انتهاء الموسم الجاري.

ونشر سعد سمير صورة لشريف إكرامي عبر حسابه الشخصي على انستجرام وعلّق عليها " على مدار ١١ عام تزاملت معك في الفريق الأول في النادي الأهلي لم أرى منك إلا كل حب وخير وإخلاص للنادي ولزملائك دايما ليك نظرة مختلفة للأمور ودايما كنت من الناس القريبة مني بشكل شخصي استفدنا منك كتير ورجعنالك في حاجات كتير وكنت دايما خير داعم وخير صديق".

وأضاف " تاريخ وموقف طويلة ونجاحات كتير مرينا بيها وبرضو مواقف صعبة كتيرة لكن دايما كنت شخصية مسئولة ومواجه لكل المواقف .. أكيد عارف مدي حبنا ليك واحترامنا في نفس الوقت لكن كلنا عارفين أنك مش بتاخد قرار إلا لما بتكون مفكر فيه كويس اوي وبعناية شديدة ... هتوحشنا جدا وهنخسر ضلع مهم من ضلوع الفرقة الكبار والقدام اللي دايما من الناس اللي كانت بترسخ مفاهيم وثوابت اتربو عليها وانتقلت لأجيال كتير لكن كل التوفيق والاحترام لواحد من اهم اللاعيبة والعقليات والكوادر في الفترة القادمة".

كانت لجنة التخطيط بالنادي الأهلي قد وجهت الشكر لشريف إكرامي على الفترة التي قضاها مع المارد الأحمر، وذلك بعدما رفض اللاعب التجديد لمدة موسم بسبب عدم مشاركته خلال ولاية رينيه فايلر المدير الفني للفريق.
View this post on Instagram

علي مدار ١١ عام تزاملت معك في الفريق الأول في النادي الأهلي لم أري منك الا كل حب وخير وإخلاص للنادي ولزملائك دايما ليك نظرة مختلفة للأمور ودايما كنت من الناس القريبة مني بشكل شخصي استفدنا منك كتير ورجعنالك في حاجات كتير وكنت دايما خير داعم وخير صديق .. تاريخ وموقف طويلة ونجاحات كتير مرينا بيها وبرضو مواقف صعبة كتيرة لكن دايما كنت شخصية مسئولة ومواجه لكل المواقف .. اكيد عارف مدي حبنا ليك واحترامنا في نفس الوقت لكن كلنا عارفين انك مش بتاخد قرار الا لما بتكون مفكر فيه كويس اوي وبعناية شديدة ... هتوحشنا جدا وهنخسر ضلع مهم من ضلوع الفرقة الكبار والقدام الي دايما من الناس الي كانت بترسخ مفاهيم وثوابت اتربو عليها وانتقلت لأجيال كتير لكن كل التوفيق والاحترام لواحد من اهم اللاعيبة والعقليات والكوادر في الفترة القادمة ❤️.

A post shared by Saad Samir (@saadssamirr20) on